Elikkäs enää en tylsisty kotona toimettomana. Aloitin maanantaina työelämävalmennuksen (=työharjoittelu) työkkärin kautta ravintola Figarossa :) Palkkaa siitä en saa, tosin 8€ tulee päivälle lisää työttömyys rahaa. Parempi sekin kun ei mitään. Parasta tässä on että pääsen tekemään oikeasti jotain ja nään millaista se kokin homma on ihan oikeasti. Tiskaan aikapaljon, mutta olen tehnyt salattia ja koonnut pari lounas annostakin, tehnyt jälkkäreitä ja muutenkin autellut. Keittiössä on kuuma ja kiire koko ajan, mutta tähän mennessä olen ainakin tykännyt olla siellä :D

20071022143413.jpg

Olen nyt aluksi 3kk mutta voi olla että olen vielä toiset 3kk eli yhteensä puoli vuotta siellä. Jos saan töitä niin tämä harjoittelu jakso loppuu... Syksyllä olisi tarkotus lähteä kouluun jos ei ole töitä ilmaantunut. En ole vielä varma menisinkö aikuispuolelle vai nuorisopuolelle kouluun..? Enkä tiedä kumpaa haluaisin enemmän: töihin vai tehdä tämän harjottelun ja sitten kouluun? Kun olisi töissä saisi rahaa mutta olen pärjänn ihan ok näinkin... Eikö joku voisi päättää puolestani?! :D

Kuva ei ole Figarosta! Enkä minä ole siinä!

Lisäys:

Sain töitä! Pääsen abc:lle joka avataan tammi-helmikuun vaihteessa :) Siellä hommiini kuuluu todennäkösesti, paistopiste, hese ja keittiön avustavat tehtävät, varmaan kassallakin pitää olla.